A Review Of خواص عناب چیست

Wiki Article

کسانی که زخم معده و ورم روده دارند عناب را با هسته سائیده بعد از غذا یک قاشق چای خوری میل کنند.

عناب کنسرو شده و چای با طعم عناب نیز در جهان استفاده می‌شود، اما در ایران، پاکستان و هندوستان، عناب را بیشتر به صورت خشک شده استفاده می‌نمایند، ولی جالب است بدانید که در بسیاری از نقاط دنیا میوه تازه آن به صورت سبز استفاده می‌شود که البته طعم بسیار خوبی هم دارد.

میوه ی تازه ی عناب را به صورت خام و پخته شده برای تهیه انواع کیک، شیرینی، دسر، مربا و مارمالاد استفاده می کنند.

عناب آرامش‌بخش و ضد بد خلقی بوده و در طب سنتی چین و کره از آن به عنوان دارویی که سبب کاهش اضطراب می‌شود و تقویت کننده معده و طحال و سیستم گوارشی است استفاده می‌کنند

عناب خشک منبع بسیارخوبی از کلسیم و آهن است. آهن جزئی از هموگلوبین درون گلبول‌های قرمز خون است. کلسیم نیز ماده‌ای معدنی است که در ساخت استخوان‌ها و دندان‌ها نقش مهمی دارد.

محتوای فیبر موجود در عناب می تواند به بهبود هضم غذا کمک کند و از یبوست جلوگیری کند. مصرف میوه‌ی عناب هم‌چنین با بهبود فرایند گوارش در بدن در ارتباط است. این تاثیر عمدتا به دلیل وجود فیبر در این میوه است؛ ولی ساپونین‌ها و تریترپین‌های موجود در عناب نیز با بهینه‌سازی فرایند جذب مواد مغذی و بهبود تحرکات سالم غذا در مجاری گوارشی در این میان ایفای نقش می‌کنند.

برچسب ها: خواص مواد غذایی, دانستنی‌های عناب, گیاهان دارویی جدیدتر طرز تهیه مربای زرشک تازه به‌صورت خانگی (راهنمای جامع) بازگشت به لیست قدیمی تر نحوه نگهداری زرشک [نکاتی برای سیاه نشدن زرشک] نوشته های مشابه

همچنین ثابت شده‌است که جوشانده عناب یک عامل ضد بیماری‌های قلبی عروقی است، بدین معنا که مانع از انباشت چربی در رگ‌ها و مسدود شدن شریان‌ها می‌شود. در نهایت، عناب همچنین مقدار چربی را در خون نوجوانان فربه کاهش می‌دهد، و به این ترتیب احتمال بروز هر گونه بیماری قلبی نیز کاهش می‌یابد.

برای درمان خارش پوست ۵۰ عدد عناب را با یک لیوان آب جوشانده صاف کرده، صبح ناشتا با سکنجبین مخلوط نموده میل شود.

هزاران سال است که در طب سنتی از دمنوش عناب برای درمان گلودرد استفاده می شود.

زیاده روی در مصرف عناب می تواند در موارد نادری باعث خواب آلودگی، اسهال، کاهش اشتها، ضعف و ناراحتی شود.

عناب، درمان طبیعی یبوست محسوب می شود؛ میوه عناب باعث بهبود حرکات روده شده و به پیشگیری و درمان یبوست مزمن کمک می کند.

خواص شگفت انگیز برگه هلو خشک شده + طرز تهیه پر هلو در منزل

عناب برای درمان کم خونی و بهبود گردش خون در بدن مفید است؛ میوه عناب حاوی مقادیر قابل عناب پخته برای سرماخوردگی توجهی آهن و فسفر است که باعث افزایش تولید گلبول های قرمز و بهبود گردش خون در بدن می شود.

Report this wiki page